Lediga jobb som Ekonomiassistent i Vännäs

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Vännäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vännäs som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent

Vi söker nu en Ekonomiassistent med stort engagemang och driv till Mark & Grund. Vi är ett familjeföretag med stora ambitioner som har vuxit mycket de senaste åren och behöver därför någon som vill bidra till vår framtida utveckling. Som Ekonomiassistent hos oss på Mark & Grund arbetar du nära verksamheten och som en del i ledningsgruppen vilket ger dig möjligheten att utmana och påverka affärsbeslut i en växande verksamhet. Du blir en del av bolagets spän... Visa mer
Vi söker nu en Ekonomiassistent med stort engagemang och driv till Mark & Grund. Vi är ett familjeföretag med stora ambitioner som har vuxit mycket de senaste åren och behöver därför någon som vill bidra till vår framtida utveckling.
Som Ekonomiassistent hos oss på Mark & Grund arbetar du nära verksamheten och som en del i ledningsgruppen vilket ger dig möjligheten att utmana och påverka affärsbeslut i en växande verksamhet. Du blir en del av bolagets spännande resa genom att vara med och utveckla processer och rutiner för att optimera lönsamhet och kapitalutnyttjande inom affärsområdet. Du kommer att få en bred ekonomisk roll i nära anslutning till administrativa sysslor inom företaget. Arbetet omfattar i mångt och mycket löpnade och datumstyrda arbetsuppgifter men även utredningar och uppföljningar som kan efterfrågas av företagsledningen.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Löpande fakturering, lönehantering och bokföring.
Projektuppföljningar.
Bidra med analyser och underlag för att uppnå en effektiv ledning och styrning av verksamheten.
Delta och stödja arbetet med budget- och prognosprocesserna. Vid behov även genomföra andra ekonomiska uppföljningar.
Likviditetsplanering och leverantörsbetalningar.



Om dig
Vi söker dig som är strukturerad och kan arbeta självständigt. Vi ser också gärna att du kan ta egna initiativ för att driva arbetet framåt och bidra till företagets utveckling. Som person är det en fördel om du är flexibel, snabblärd och kan hantera förändringar och nya förutsättningar. Du är öppen för att ta dig an övrigt administrativt arbete som kan behövas inom verksamheten.
Vi tror att du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi. Du har tidigare erfarenhet ifrån liknande positioner, exempelvis arbete med lönehantering, bokföring och fakturering. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska språket väl, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete i Fortnox och Visma lön är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


Om företaget
Mark & Grund grundades 2002 av Hans-Erik Hellström, Peter Jonsson, Samuel Jonsson och Sune Jonsson. Vi har vårt kontor och egen verkstad i Vännäsby och utför våra åtaganden i Västerbotten med Umeå som nav. Vi utför alla typer av markentreprenader för företag, myndigheter och privatpersoner. Vår styrka består av en egen modern maskinpark med grävmaskiner, hjullastare och lastbilar bland annat.
Att vi utför både stora och små markjobb gör oss flexibla och våra korta beslutsvägar gör oss väldigt effektiva. Vårt rykte om att göra bra jobb är vi måna om.
Mark & Grund utsågs 2012 till ett av Sveriges Gasell-företag och 2017 blev vi utsedd till årets företagare i Vännäs. 2019 certifierade vi oss enligt standarderna ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001.
Grundstenen i företaget är vår yrkeskunniga och lojala personal och vi sysselsätter drygt 50-talet anställda.


Omfattning och tillträde
Tjänsten är en heltidsanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.


Ansökan
Du ansöker genom att skicka CV och personligt brev till Therese Englund. Du hittar hennes kontaktuppgifter nedan.
Urval sker löpande. Ansök därför redan idag! Visa mindre

Ekonomiassistent med engagemang

Redovisningsassistent för konsultuppdrag Om Cloud Redovisning & Administration Vi är ett bolag med drivna ägare som vill utmana branschen och tillföra mer kundnytta genom digitalisering inom redovisning. Cloud Redovisning & Administration är en fullservicebyrå i Umeå som hjälper våra kunder med löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, lön, deklarationer samt rådgivning. Vi hjälper även föertag med konsulttjänster hos kund inom administration och ekonom... Visa mer
Redovisningsassistent för konsultuppdrag
Om Cloud Redovisning & Administration
Vi är ett bolag med drivna ägare som vill utmana branschen och tillföra mer kundnytta genom digitalisering inom redovisning.
Cloud Redovisning & Administration är en fullservicebyrå i Umeå som hjälper våra kunder med löpande bokföring, bokslut, årsredovisning, lön, deklarationer samt rådgivning. Vi hjälper även föertag med konsulttjänster hos kund inom administration och ekonomi.
Om Jobbet
Vi söker nu en driven kollega för ett uthyrningsuppdrag hos en av våra kunder. Arbetsuppgifterna kommer att variera men främst kommer du att arbeta med löpande enklare ekonomisk rapportering, leverantörsreskontra, fakturahantering och övrig administration. I tjänsten ingår även att svara och administrera växel.
Vi kommer alla att kämpa för att du ska få en så stark och bred utveckling som möjligt inom ekonomi så att din position på marknaden ska vara en av de främsta.
Vi är entreprenörer och vi gillar utmaningar därför kommer dina arbetsdagar att vara innehållsrika. Du kommer in i ett sammanhang där du har stor insyn, kan påverka och fira framgång med oss.
Vem är du?
Du brinner för service och gillar kundkontakt och har jobbat eller jobbar med administration.
Du uppskattar att representera Cloud Redovisning & Administration i din roll som konsult hos vår kund.
Vi är öppna för att vi alla är olika. På Cloud Redovisning finns en plats för dig som vill vara med och bidra och framförallt utmana!
Vi erbjuder
Vi har fördelen att kunna skräddarsy våra erbjudanden. Ta kontakt med oss så tittar vi på vad som är viktigt för just dig.

Frågor kring tjänsten ställer du till Per Lindström på tel: 070 281 81 85

Ansökan till tjänsten mailar du på [email protected] Visa mindre

Beredare

Ansök    Apr 20    Euromaint Rail AB    Ekonomiassistent
Lockas du av en nyckelroll i en platt och kundnära organisation? Söker du din nästa utmaning? Vi söker just nu en Beredare på 75% till vår verkstad i Vännäs. Läs mer här och gör din ansökan redan idag! Som beredare är du produktionens förlängda arm och kravställare inom produktutvecklingskedjan. Du säkerställer att morgondagens produkter går att producera i verkligheten. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges... Visa mer
Lockas du av en nyckelroll i en platt och kundnära organisation? Söker du din nästa utmaning? Vi söker just nu en Beredare på 75% till vår verkstad i Vännäs. Läs mer här och gör din ansökan redan idag!

Som beredare är du produktionens förlängda arm och kravställare inom produktutvecklingskedjan. Du säkerställer att morgondagens produkter går att producera i verkligheten.

Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Hos oss får du stora möjligheter att själv prioritera, styra och planera dagen. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.

Du kommer bland annat arbeta med att;

- Bereda, planera och följa upp underhållsorder.
- Utföra insyn och felrapportering på arbetsobjekt samt föreslå åtgärder.
- Underhålla/komplettera samt vid behov skapa nya produktstrukturer.
- Ta fram underlag för protokoll, kontrollistor.
- Skapa underlag för avrop/inköp av material mot serviceorder och förbrukningsmaterial.
- Kontaktperson mot inköp och materialförsörjning.
- Sammanställa/avsluta serviceorder inför fakturering.
- Medverka i framtagning av anbuds/offertunderlag med material och arbetsomfattningar.


Vem är du?

För att passa i rollen bör du ha gymnasiekompetens och några års erfarenhet från produktion i liknande befattning. Kunskap om material, produktionsprocesser och produktionsflöden i verkstad är meriterande. Goda kunskaper i excel krävs.

Den vi söker är engagerad och intresserad av att utvecklas och lära sig mer. Eftersom du är länken mellan kund och produktion är det av stor vikt att du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du har ett noggrant arbetssätt och förstår vikten av att säkerställa att uppgifterna är korrekta. Du kommer att arbeta i en miljö där du kan komma att få prioritera och omprioritera utifrån hur dagen utvecklar sig, därav ser vi att du som person är flexibel och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vidare är du en person som har lätt för att arbeta självständigt men som också har en god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Då du kommer att arbeta i ett team där det är högt i tak så är du social och trivs i miljöer där klimatet är öppet.

Mer om tjänsten

Tjänsten är på 75% och inleds med 6 månader provanställning. Sista ansökningsdag är den 16 maj 2021. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut, gör därför din ansökan redan idag.

Vid eventuella frågor går det bra att kontakta Produktionschef Peter Eriksson på telefon: 070-182 07 20.

Välkommen med din ansökan!



Om EuroMaint

EuroMaint erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. EuroMaint har en omsättning på ca 1 481 MSEK och cirka 980 medarbetare (2020). EuroMaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019. Visa mindre

Ekonomiassistent till Kaj Johanssons Åkeri

Ansök    Mar 29    Poolia Umeå AB    Ekonomiassistent
Vi söker en duktig ekonomiassistent till trevliga Kaj Johanssons Åkeri i Vännäsby. Är du noggrann, effektiv och serviceminded med tidigare erfarenhet från liknande arbete kan detta vara jobbet för dig. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten I den här rollen kommer du att hjälpa kunderna med deras ärenden och besvara frågor, ta emot och lägga ordrar, sköta faktureringen samt utgöra ett administrativt stöd till transportledarna.... Visa mer
Vi söker en duktig ekonomiassistent till trevliga Kaj Johanssons Åkeri i Vännäsby. Är du noggrann, effektiv och serviceminded med tidigare erfarenhet från liknande arbete kan detta vara jobbet för dig. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I den här rollen kommer du att hjälpa kunderna med deras ärenden och besvara frågor, ta emot och lägga ordrar, sköta faktureringen samt utgöra ett administrativt stöd till transportledarna. I arbetsuppgifterna ingår även att vara administratörsansvarig för systemet Palette, vilket innebär att skicka ut fakturor i flödet samt hantera påminnelser. Som ekonomiassistent jobbar du också med leverantörsbetalningar och med löpande redovisning.

Vem är du?
Vi söker dig som har läst ekonomi på exempelvis gymnasiet eller yrkeshögskola och det är meriterande om du jobbat som ekonomiassistent tidigare. Erfarenhet av Mobilast, Navision eller Palette är ett plus, liksom att vara riktigt duktig på Excel. Viktigast är dock att du har en allmän god datorvana samt lätt kan ta till dig och förstå nya system.

Som person är du trevlig och serviceminded med en vilja att ta hand om kunden på bästa sätt. Du utför dina arbetsuppgifter både noggrant och effektivt. Eftersom du kommer ingå i en tight arbetsgrupp är det viktigt att du är lojal och ansvarstagande samt vill bidra till verksamhetens utveckling genom olika förbättringsförslag.

Om verksamheten
Kaj Johanssons Åkeri är ett familjeföretag som nu är inne på tredje generationens företagare. Företaget ingår i Kaj Johansson Gruppen där även Allmiljö är ett helägt dotterbolag. Verksamheten inom koncernen bedrivs inom fem huvudsakliga affärsområden: Transport & Logistik, Mark & Anläggning, Täkt & Maskin, Miljö & Återvinning samt Slam & Renhållning. I koncernen finns ca 90 lastbilar och ca 40 anläggningsmaskiner som grävmaskiner, hjullastare, dumprar, väghyvlar och vältar. Koncernen har drygt 200 anställda och omsätter ca 280 miljoner kronor per år. Huvudkontor, verkstad och lager ligger i Vännäsby, ytterligare kontor finns bl.a. i Umeå.
Vi ska vara det ledande bolaget på de områden vi väljer att verka och vi ska ligga i framkant av utvecklingen. Vi ska vara en attraktiv arbetsgivare med en personlig framtoning där människor trivs att arbeta och våra kunder ska alltid känna sig trygga när de anlitar oss som leverantör.


I denna rekrytering samarbetar Kaj Johanssons Åkeri med Poolia. Tjänsten är en rekrytering med direkt anställning hos Kaj Johanssons Åkeri.

Poolia har ett fokus, att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Uthyrare / ekonomiassistent

Ansök    Aug 26    Clockwork Umeå AB    Ekonomiassistent
Om företaget Vännäs Fastigheter AB är ett fastighetsbolag som är helägt av Vännäs kommun. Vi har fastigheter i Vännäs centralort, Vännäsby samt i Tväråbäck och förvaltar cirka 50 000 kvm. Merparten av vårt bestånd är flerbostadsfastigheter men vi äger även en hel del kommersiella fastigheter samt samhällsfastigheter. Vi är just nu i en tillväxt- och utvecklingsfas där vi bland annat bygger nya flerbostadshus och vår viljeinriktning är att vi inom närtid sk... Visa mer
Om företaget
Vännäs Fastigheter AB är ett fastighetsbolag som är helägt av Vännäs kommun. Vi har fastigheter i Vännäs centralort, Vännäsby samt i Tväråbäck och förvaltar cirka 50 000 kvm. Merparten av vårt bestånd är flerbostadsfastigheter men vi äger även en hel del kommersiella fastigheter samt samhällsfastigheter. Vi är just nu i en tillväxt- och utvecklingsfas där vi bland annat bygger nya flerbostadshus och vår viljeinriktning är att vi inom närtid ska förvalta kommunens resterande fastighetsbestånd om cirka 70 000 kvm. För mer information besök oss gärna på www.vannasfastigheter.se.

Älskar du att möta människor, gillar ordning och reda och är intresserad av ekonomi? Vill du ha ett omväxlande arbete där ena dagen aldrig är den andra lik och där du är en del av ett sammansvetsat team? Vi söker dig som är en positiv och engagerad person och som vill arbeta i ett expansivt och affärsdrivet bolag med korta beslutsvägar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bostadsuthyrare/ekonomiassistent kommer du att arbeta med hela uthyrningsprocessen av våra privatbostäder. Du arbetar med kontrakts- och nyckelhantering och har tät kontakt med hyresgäster och bostadssökanden genom telefon, e-post och besök. Du är ett av företagets ansikten utåt och ansvarar för besöksmottagningen under de tider den är öppen (förmiddagar 08:00-11:30 mån-tors). Du har även tät kontakt med vår arbetsledare vid in- och utflyttningar samt vid reparationsarbeten.

Vidare ansvarar du för bolagets och kommunens hyresreskontra och sköter bland annat avisering, inbetalningar och inkassoärenden. Du konterar även bolagets driftsfakturor och stöttar bolagets administratör vid leverantörshanteringsprocessen vilket innebär att hantera flödet av fakturor i vår leverantörsreskontra, upprätta betalningsfiler samt läsa in betalningsfiler från bank.


Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete och en gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi. En viktig del i rollen är kundbemötande och ser därför att du är van att hantera kunder och att ge god service. För att lyckas i rollen har du grundläggande kunskaper inom ekonomi, har god datorvana samt mycket goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort är ett krav.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser därför gärna att du som person är kommunikativ med en förmåga att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Vidare trivs du med att samarbeta med kollegor och våra kunder samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete framåt och ta nödvändiga beslut. Vi utgår ifrån att du har en prestigelös inställning och kan hugga i där det behövs.

Det är viktigt att du delar Vännäs Fastigheters värdegrund vilka utrycks i värdeorden: Trygghet, Långsiktighet, Engagemang och Ansvarstagande.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 8 september, via www.clockworkpersonal.se. Visa mindre

Ekonom till Vännäs dörr

Ansök    Apr 23    Poolia Umeå AB    Ekonomiassistent
Tycker du om att arbeta med omväxlande och intressanta frågeställningar inom ekonomiadministration och trivs med att vara en viktig medarbetare i en arbetsgrupp? Just nu söker vi en ekonom för ett konsultuppdrag till vår kund Vännäs dörr. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till dec med goda möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som ekonom hos Vännä... Visa mer
Tycker du om att arbeta med omväxlande och intressanta frågeställningar inom ekonomiadministration och trivs med att vara en viktig medarbetare i en arbetsgrupp? Just nu söker vi en ekonom för ett konsultuppdrag till vår kund Vännäs dörr. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till dec med goda möjligheter till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som ekonom hos Vännäs dörr har du daglig kontakt med medarbetare i verksamheten, leverantörer och många internationella kunder. Du bör därför ha förmågan att ha många bollar i luften samt behärska engelska väl i både tal och skrift. Du ser vad som behöver göras och är inte rädd för att ta kontakt såväl internt som externt. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är noggrann, strukturerad och gillar att ha ett varierande arbete. Du tar egna initiativ och det du inte vet idag tar du reda på.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Svara för företagets kund- och leverantörsreskontra
• Administrera kundavtal i affärssystemet
• Fakturering av kundavtal samt kravhantering
• Avstämningar av balanskonton
• Delta i diverse ekonomirelaterade utvecklingsprojekt inom avdelningen
• Ta fram sammanställningar och övriga underlag till verksamheten och ekonomichefen
• Ansvar för tidsregistrering och kontakten till löneadministration
• Assistens med HR-handlingar



Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk eller annan eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning samt ett par års erfarenhett. Erfarenhet av axapta och agda ser vi som meriterande. Du behärskar väl både svenska och engelska i tal och skrift. Vi tror att egenskaper som att vara flexibel, serviceinriktad, självständig och noggrann är mycket viktiga för att trivas i tjänsten. Du är mål- och resultatinriktad samt arbetar strukturerat. Du ser deadlines som sporrande och tycker om att ta beslut baserade på fakta mer än magkänsla. Goda kunskapeer i excel samt svenska och engelska i både tal och skrift.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre