Lediga jobb som Administrativ assistent i Vännäs

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Vännäs. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Vännäs som finns hos arbetsgivaren.

Uthyrare/Ekonomiassistent

Om oss Vännäs Fastigheter AB är ett fastighetsbolag som är helägt av Vännäs kommun. Vi har fastigheter i Vännäs centralort, Vännäsby samt i Tväråbäck och förvaltar cirka 50 000 kvm. Merparten av vårt bestånd är flerbostadsfastigheter men vi äger även en hel del kommersiella fastigheter samt samhällsfastigheter. Vi är just nu i en tillväxt- och utvecklingsfas där vi bland annat bygger nya flerbostadshus och vår viljeinriktning är att vi inom närtid ska förv... Visa mer
Om oss
Vännäs Fastigheter AB är ett fastighetsbolag som är helägt av Vännäs kommun. Vi har fastigheter i Vännäs centralort, Vännäsby samt i Tväråbäck och förvaltar cirka 50 000 kvm. Merparten av vårt bestånd är flerbostadsfastigheter men vi äger även en hel del kommersiella fastigheter samt samhällsfastigheter. Vi är just nu i en tillväxt- och utvecklingsfas där vi bland annat bygger nya flerbostadshus och vår viljeinriktning är att vi inom närtid ska förvalta kommunens resterande fastighetsbestånd om cirka 70 000 kvm. För mer information besök oss gärna på www.vannasfastigheter.se.

Om företaget
Älskar du att möta människor, gillar ordning och reda och är intresserad av ekonomi? Vill du ha ett omväxlande arbete där ena dagen aldrig är den andra lik och där du är en del av ett sammansvetsat team? Vi söker dig som är en positiv och engagerad person och som vill arbeta i ett expansivt och affärsdrivet bolag med korta beslutsvägar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bostadsuthyrare/ekonomiassistent kommer du att arbeta med hela uthyrningsprocessen av våra privatbostäder. Du arbetar med kontrakts- och nyckelhantering och har tät kontakt med hyresgäster och bostadssökanden genom telefon, e-post och besök. Du är ett av företagets ansikten utåt och ansvarar för besöksmottagningen under de tider den är öppen. Du har även tät kontakt med vår arbetsledare vid in- och utflyttningar samt vid reparationsarbeten.

Vidare ansvarar du för bolagets och kommunens hyresreskontra och sköter bland annat avisering, inbetalningar och inkassoärenden. Du konterar även bolagets driftsfakturor och stöttar bolagets administratör vid leverantörshanteringsprocessen vilket innebär att hantera flödet av fakturor i vår leverantörsreskontra, upprätta betalningsfiler samt läsa in betalningsfiler från bank.


Din profil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete och en gymnasial utbildning. En viktig del i rollen är kundbemötande och vi ser därför att du är van att hantera kunder och leverera bra service. Du har en god datorvana då många av våra processer är digitaliserade. Du är strukturerad och har lätt för att skapa goda samarbeten. B-körkort är ett krav.

I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser därför gärna att du som person är kommunikativ med en förmåga att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Vidare trivs du med att samarbeta med kollegor och våra kunder samtidigt som du självständigt kan driva ditt arbete framåt och ta nödvändiga beslut. Vi utgår ifrån att du har en prestigelös inställning och kan hugga i där det behövs.
Det är viktigt att du delar Vännäs Fastigheters värdegrund vilka utrycks i värdeorden: Trygghet, Långsiktighet, Engagemang och Ansvarstagande.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Linnea Abild på tfn: 070 821 53 37 eller Katarina Norberg på tfn: 070 821 53 28 Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför snarast möjligt, dock senast den 4 september, via www.clockworkpersonal.se. Visa mindre

Bostadssamordnare

Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan! Bostadssamordnare vikariat   Med målet att både förebygga vräkning och skapa förutsättningar till en trygg boendesituation och ett självständigt liv för medborgare som på egen hand har svårt att själv kunna teckna eget hyreskontrakt söker v... Visa mer
Som medarbetare i Vännäs kommun spelar du en viktig roll och gör skillnad för medborgarna. Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Välkommen med din ansökan!




Bostadssamordnare vikariat
 

Med målet att både förebygga vräkning och skapa förutsättningar till en trygg boendesituation och ett självständigt liv för medborgare som på egen hand har svårt att själv kunna teckna eget hyreskontrakt söker vi nu en vikarie för vår Bostadssamordnare under hennes tjänstledighet.

I tjänsten ingår även kommunens ansvar för budget och skuldrådgivning.

Som bostadssamordnare ansvarar du för hantering av socialtjänstens kommunala bostadskontrakt. Du arbetar i nära samarbete med socialsekreterare, andra myndigheter och fastighetsägare. Du samordnar och fattar beslut som ökar förutsättningarna för personer med beslut om rätt till bostadssocialt kontrakt att efter kontraktstiden själva kunna teckna ett hyresavtal med fastighetsägare.

Du finner former för dialoger som bidrar till att fastighetsägare erbjuder lediga bostäder för bostadssociala kontrakt.  Du skapar förutsättningar för att arbeta vräkningsförebyggande med information och rådgivning till hyresgästerna.

Du hanterar det praktiska runt uthyrning och hantering av hyreskontrakt. Du hanterar inkomna anmälningar om störningar.

I uppdraget som bostadssamordnare kommer du i kontakt med frågor där ditt uppdrag som budget- och skuldrådgivning kommer väl till pass.

Att arbeta med budget- och skuldrådgivning innebär att du ger information, rådgivning och stöd till medborgare som vänder sig till kommunen för rådgivning med sin ekonomiska situation. En central del i uppdraget är att kartlägga skuldsituationen för personen och skapa möjlighet för denne att komma vidare till en bättre ekonomisk situation. I budget- och skuldrådgivningen ingår att ge rådgivning både avseende skulder och budget. Det innebär att tillsammans med den rådsökande arbeta för att förändra den ekonomiska situationen och skapa en mer långsiktig och hållbar ekonomi framåt. Samverkan med andra aktörer, förebyggande insatser och informationsspridning är också en viktig och prioriterad del i uppdraget.

Personliga egenskaper
För uppdraget krävs att du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt. Du är målinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du är bra på att skapa positiva möten och är lösningsfokuserad. Du är ansvarsfull och kan hantera det som ingår i begreppet sekretess. Då en stor del av arbetat handlar om att möta människor i utsatta situationer är det viktigt att du är tydlig och kommunikativ. Det är av samma anledning ytterst viktigt att du är lugn, trygg och förtroendeingivande. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Kvalifikationer
Utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget, lägst gymnasienivå. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper och erfarenhet från arbete inom integration och områden där du möter personer i utsatta livssituationer, missbruk, våld i nära relation, socialpsykiatri. Ytterligare meriterande är kunskaper om lagstiftning som rör hyresmarknaden och budget och skuldrådgivning samt digital vana.

Krav körkort (B) Visa mindre